Ma van Amerikában a hálaadás napja, a hálaadást követő pénteken van a karácsonyi vásárlási szezon kezdetét jelző fekete péntek, a rákövetkező hétfőn pedig 2005 óta megtartják a Cyber Mondayt, azaz a kiber hétfőt, amikor óriási akciók vannak az internetes áruházakban. Nyugalom, ebben a posztban is Kínáról lesz szó!
Ilyen kiber hétfőszerűség Kínában majdnem minden ünnep (vagy mondvacsinált ünnep) alkalmából van, mert az összes cég igyekszik a neten aktív népességet folyamatosan vásárlásra bírni, és egy kis ünnep mindig jó ürügy arra, hogy újabb lökést adjanak nekik. A Kínai Népköztársaságban mindenki imád a neten vásárolni, és az az igazság, hogy ez gyakran olcsóbb és hatékonyabb is, mint a boltba szaladgálni, tehát valahol azért meg lehet érteni a kínaiakat.
A média szerint úgy tűnik, hogy a korábban már említett szinglik napja lesz a Cyber Monday Kínában. Szinglik napi internetes akciójával az egyik legnagyobb online áruház, a Taobao 19,1 milliárd jüanos (669,9 milliárd forint) bevételt ért el, ez több mint kétszerese a 2011-es amerikai kiber hétfői eladásoknak.
A szinglik napja után viszont megérkeztek a hírek az online akciók áldozatairól, egy harbini férfi 18 órán keresztül volt ébren, hogy a neten vásárolgasson, közben elfelejtett enni is, inni is, ettől elájult. A kórházban ébredt. Hasonlót jelentettek négy másik huszonéves fiatalemberről is, akiket szintén kórházba kellett szállítani.
Az alábbi videó a Taobao tavalyi reklámja, a felvételen Sanghaj látható, teljesen üresen. Véssük jól az eszünkbe: „az, hogy nincs senki az utcán, még nem jelenti azt, hogy senki sem vásárol”.
Szolgálati közlemény: frankzappa üzeni, hogy lesz infografika, de nem ma.
Utolsó kommentek